Allmäna villkor

Navigation

PRISER / AVGIFTER / BETALNING
REKLAMATION / GARANTI
LEVERANS / FRAKT
ÅNGERÄTT / RETUR / BYTE

Alla frågor kring webshopen mottags på order@twoangels.se
Vi försöker svara på alla frågor samma dag!

PRISER / AVGIFTER / BETALNING

Fraktavgiften är på 29kr oavsett belopp på ordern. Frakten betalas alltid av kunden även vid retur. Denna avgift kan komma att ändras under reaperioder samt vid speciella erbjudanden, men då informerar vi tydligt om det först. Returavgiften står du som kund själv för samt ansvarar att rätt porto-avgift betalas.
Returer som lämnas in till butiken är alltså gratis. (Inget porto behövs)

Vid retur får du en uppdaterad faktura när vi mottagit varan/varorna. Vi krediterat då beloppen för dessa, frakten på 29kr ligger kvar. Har du köpt med kort, direktbetalning eller redan betalat din faktura, blir du återbetald av Klarna.

Samtliga utav Two angels betalningslösningar kommer från Klarna,
https://klarna.com
Klarnas villkor hittar du här:
https://klarna.com/sv/villkor
Har du frågor kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout, kontaktar du dem på:
08 120 120 10

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr.

REKLAMATION / GARANTI

Är din vara inte i sitt fulla skick vid leverans?
Kontakta oss omgående på order@twoangels.se
Du kommer att få en retur-sedel från oss via mail.

Skulle ditt plagg gå sönder efter att du använt det?
Skicka ett mail till oss på order@twoangels.se & beskriv vad som hänt.
Det går bra att bifoga en bild på varan med.
Vi återkommer med information på hur vi ska behandla reklamationen.

LEVERANS / FRAKT

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska få så snabb leverans som möjligt. Alla varor packas & skickas efter kl. 16 samma dag. Leveransen beräknas vara framme 2-3 arbetsdagar efter du lagt din order. Kan dock dra ut på tiden, beroende på postens arbetsbelastning. Beställningar som läggs efter kl. 16 på fredagar skickas tidigast måndagen därefter.

Vi använder oss av Posten som leverantör av alla våra försändelser. Ordrar med innehåll av värde högre än 2000:- skickas rekomenderat eller med mypack, dessa hämtas ut på närmsta ombud. Du får SMS-avisering när ditt paket kan hämtas. Legitimation krävs alltid vid uthämtning av paket.
Outhämtade paket från postombud debiteras med en straffavgift på 200kr.

Hämta i butik / fraktfritt !

Så fort du lagt din beställning med upphämtning i butik packar vi den & lämnar till butiken. Beställer du från kvällstid (efter kl. 18) fram till kl. 16 dagen efter så finns paketet på plats i butiken. På lördag & söndag är webshopen obemannad & paket som ska hämtas i butik finns tidigast på måndag förmiddag i butiken.

Vi förbehåller oss att leverera varan/varorna inom de 30 dagar konsumentköplagen ger oss. Klarar vi inte detta har du självfallet rätt att häva ditt köp. Skulle inte din vara finnas i lager meddelar vi dig detta omgående via mail. Under högsäsong eller vid hög belastning kan leveranstiden fördröjas.

We are shipping worldwide!

ÅNGERÄTT / RETUR / BYTE

Om din vara/varor inte passade skickar du tillbaka dem till vår returadress:

Two Angels AB
Vallgatan 36
41116 Göteborg
Sverige

(retur-portot står kunden själv för)

Fyll i retur-formuläret du fått med i paketet & återslut det.
Du kan självklart använda en annan förpackning för returen med.
Skriv ovanstående adressen på paketets utsida samt användarens adress på baksidan.
Retur-portot står kundens själv för & ansvarar att rätt porto-avgift betalas för returen.
Vi hänvisar att lämna in paketet till närmsta postombud för rätt summa ska betalas.
Du kommer att få ett bekräftelsemail när vi mottagit returen samt en uppdaterad faktura.

Vill du byta en vara/varor skriver du det i ditt formulär som skickas med i paketet.
Vi skickar då nytt plagg efter önskemål. Skulle inte varan du vill byta till att finnas kvar på lager får du ett bekräftelsemail.

Du har 14 dagars öppetköp från att du mottagit paketet till att du skickar tillbaka det.

Öppetköp gäller ej på smycken!

Pga av hygieniska skäl kan vi ej ta emot smycken på öppet köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr.
Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du skall behöver oroa dig för ev sjukdomar.Detta gäller ej på bälten & väskor.

Allmäna villkor

Navigation

PRISER / AVGIFTER / BETALNING
REKLAMATION / GARANTI
LEVERANS / FRAKT
ÅNGERÄTT / RETUR / BYTE

Alla frågor kring webshopen mottags på order@twoangels.se
Vi försöker svara på alla frågor samma dag!

PRISER / AVGIFTER / BETALNING

Fraktavgiften är på 29kr oavsett belopp på ordern. Frakten betalas alltid av kunden även vid retur. Denna avgift kan komma att ändras under reaperioder samt vid speciella erbjudanden, men då informerar vi tydligt om det först. Returavgiften står du som kund själv för samt ansvarar att rätt porto-avgift betalas.
Returer som lämnas in till butiken är alltså gratis. (Inget porto behövs)

Vid retur får du en uppdaterad faktura när vi mottagit varan/varorna. Vi krediterat då beloppen för dessa, frakten på 29kr ligger kvar. Har du köpt med kort, direktbetalning eller redan betalat din faktura, blir du återbetald av Klarna.

Samtliga utav Two angels betalningslösningar kommer från Klarna,
https://klarna.com
Klarnas villkor hittar du här:
https://klarna.com/sv/villkor
Har du frågor kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout, kontaktar du dem på:
08 120 120 10

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där så är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid var tid gällande fakturavillkor; f.n. 14 dagars kredit, 60 kr.

REKLAMATION / GARANTI

Är din vara inte i sitt fulla skick vid leverans?
Kontakta oss omgående på order@twoangels.se
Du kommer att få en retur-sedel från oss via mail.

Skulle ditt plagg gå sönder efter att du använt det?
Skicka ett mail till oss på order@twoangels.se & beskriv vad som hänt.
Det går bra att bifoga en bild på varan med.
Vi återkommer med information på hur vi ska behandla reklamationen.

LEVERANS / FRAKT

Vi strävar alltid efter att våra kunder ska få så snabb leverans som möjligt. Alla varor packas & skickas efter kl. 16 samma dag. Leveransen beräknas vara framme 2-3 arbetsdagar efter du lagt din order. Kan dock dra ut på tiden, beroende på postens arbetsbelastning. Beställningar som läggs efter kl. 16 på fredagar skickas tidigast måndagen därefter.

Vi använder oss av Posten som leverantör av alla våra försändelser. Ordrar med innehåll av värde högre än 2000:- skickas rekomenderat eller med mypack, dessa hämtas ut på närmsta ombud. Du får SMS-avisering när ditt paket kan hämtas. Legitimation krävs alltid vid uthämtning av paket.
Outhämtade paket från postombud debiteras med en straffavgift på 200kr.

Hämta i butik / fraktfritt !

Så fort du lagt din beställning med upphämtning i butik packar vi den & lämnar till butiken. Beställer du från kvällstid (efter kl. 18) fram till kl. 16 dagen efter så finns paketet på plats i butiken. På lördag & söndag är webshopen obemannad & paket som ska hämtas i butik finns tidigast på måndag förmiddag i butiken.

Vi förbehåller oss att leverera varan/varorna inom de 30 dagar konsumentköplagen ger oss. Klarar vi inte detta har du självfallet rätt att häva ditt köp. Skulle inte din vara finnas i lager meddelar vi dig detta omgående via mail. Under högsäsong eller vid hög belastning kan leveranstiden fördröjas.

We are shipping worldwide!

ÅNGERÄTT / RETUR / BYTE

Om din vara/varor inte passade skickar du tillbaka dem till vår returadress:

Two Angels AB
Vallgatan 36
41116 Göteborg
Sverige

(retur-portot står kunden själv för)

Fyll i retur-formuläret du fått med i paketet & återslut det.
Du kan självklart använda en annan förpackning för returen med.
Skriv ovanstående adressen på paketets utsida samt användarens adress på baksidan.
Retur-portot står kundens själv för & ansvarar att rätt porto-avgift betalas för returen.
Vi hänvisar att lämna in paketet till närmsta postombud för rätt summa ska betalas.
Du kommer att få ett bekräftelsemail när vi mottagit returen samt en uppdaterad faktura.

Vill du byta en vara/varor skriver du det i ditt formulär som skickas med i paketet.
Vi skickar då nytt plagg efter önskemål. Skulle inte varan du vill byta till att finnas kvar på lager får du ett bekräftelsemail.

Du har 14 dagars öppetköp från att du mottagit paketet till att du skickar tillbaka det.

Öppetköp gäller ej på smycken!

Pga av hygieniska skäl kan vi ej ta emot smycken på öppet köp, då det är du som nästa kund som drabbas tyvärr.
Vår policy är självklart att kunna stå för din säkerhet utan att du skall behöver oroa dig för ev sjukdomar.Detta gäller ej på bälten & väskor.

Two Angels är en populär & välkänd butik som legat i Göteborg i över 34 år. Här finner ni ett unikt utval av kläder, skor, smycken & accesoarer som vi själva valt ut efter tycke & smak. Våran stil är boho-chic, romantisk & rockig, med inslag av mycket färger & härliga mönster. Låt dig bli inspirerad!

Följ oss

Betalningspartner
Fraktpartner