Vanliga frågor
Vill du besöka oss ligger butiken på Vallgatan 34 i Göteborg, vilket är mitt i strand bakom Avalon hotell!
Vill du nå oss via mail är det order@twoangels.se här svarar vi på frågor gällande onlinehandeln.
Vill du nå vår butik (som ej svarar på online frågor) är det 031-7116536 då vi är en butik kan vi inte alltid svara då vi hjälper de kunder som besöker oss, då går de alltid bra att testa att ringa igen!
Vanligtvis levererar vi på 1-5 vardagar men i perioder med hög belastning eller om annat angivits kan leveranserna ta längre tid. Vi kan heller inte styra över om Bring har hög belastning och inte levererar i tid.
Din order finns nästkommande vardag om inget annat angivits.
Öppetköp har du i 14-dagar från att du mottagit din beställning
PRISER / AVGIFTER / BETALNING
Fraktavgiften är på 49 kr oavsett belopp på ordern. Frakten betalar alltid av kunden även vid retur. Denna avgift kan komma att ändras under reaperioder samt vid speciella erbjudanden, men då informerar vi tydligt om det först. Returavgiften står du som kund själv för samt ansvar att rätt porto-avgift betalas. Skulle detta inte ske och din order inte levereras är detta ditt ansvar.
Returer som lämnas in till butiken är alltså gratis. (Inget porto behövs)
Vid retur får du en uppdaterad faktura när vi mottagit varan/varorna. Vi krediterat då beloppen för dessa, frakten på 49kr ligger kvar. Har du köpt med kort, direktbetalning eller redan betalat din faktura, blir du återbetald av Klarna.
Skulle du inte hämta ut ditt paket debiteras du en avgift på 249kr då detta innebär en kostnad för oss.
Samtliga utav Two angels betalningslösningar kommer från Klarna,
https://klarna.com
Klarnas villkor hittar du här:
https://klarna.com/sv/villkor
Har du frågor kring din faktura / kortbetalning hos Klarna Checkout , kontaktar du dem på:
08 120 120 10
Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ där det är möjligt. Vid betalning med faktura gäller Klarnas vid fakturavillkor.
REKLAMATION / GARANTI
Är din vara inte i sitt fulla skick vid leverans?
Kontakta oss omgående på order@twoangels.se
Du kommer att få en retur-sedel från oss via mail. Vi kan inte återbetala frakter i efterhand, så kontakta oss alltid om något inte stämmer med din order.
Skulle ditt plagg gå sönder efter att du använt det?
Skicka ett mail till oss på order@twoangels.se & beskriv vad som händer.
Det går bra att bifoga en bild på varan.
Vi återkommer med information på hur vi ska behandla reklamationen.
Från att du skickar din tillbaka till att den behandlats av alla parter kan det ta upp till 14 dagar Givetvis arbetar vi för att de ska gå snabbare.
Återbetalning sker så som du har betalat. Så har du betalat med klarna är det klarna som ska registrerar din retur. Detta brukar ta cirka 24h från att du mottagit mail om att vi registrerat din återbetalning. Skulle något vara fel hos klarna är det dit du behöver vända dig med betalningen då vi inte får, enligt GDPR. Har du betalat med kort går det tillbaka som vanligt inom 1-3 bankdagar, beroende på bank. De går alltid tillbaka till det kortet du betalat med.
Vi besvarar mail inom 72h mellan Måndag- Fredag 10-1. På helgerna är vår webbshop inte bemannad och vi svarar därför inte på mailen. Sjävklart försöker vi alltid svara så fort vi kan på mail!
Vill du avbryta en order kontakta oss på order@twoangels.se
Detta görs i mån av tid, alla ärenden görs i tur ordning.
Dubbelkolla alltid din beställning innan du går till kassan.
Hinner vi inte avbryta ordern får vi be dig att göra en retur.
När du lagt en order och vi har bekräftat den kommer du få en spårlänk via mail. Där kan du då spåra och följa ditt paket.
Skulle du skicka tillbaka din order utan att lägga i följesedeln eller lapp med avsändare är det ditt ansvar att inom
14-dagar höra av dig till oss.
Ej uthämtade paket debiteras med 249kr
Om du skulle skicka en retur när 14-dagar har passerat (efter att du
hämtat ut det) kommer du behöva höra av dig till oss då vi inte
godkänner försenade returer med en återbetalning. Du ansvarar för att
höra av dig inom 30-dagar på order@twoangels.se
Retur- och ångerrätt
Vid köp i vår webbutik gäller distansavtalslagen, vilket innebär att du har rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar från det att du mottagit din order.
Villkor för retur:
Produkten och dess förpackning måste vara i oförstört skick.
Om produkten eller förpackningen är skadad eller defekt, kan vi neka returen eller göra en skälig reducering av återbetalningsbeloppet.
Vi accepterar inte retur av produkter som använts privat eller för kommersiella ändamål.
Följesedeln måste bifogas så att vi kan identifiera din retur.
Så returnerar du:
Kontakta oss på order@twoangels.se för att få en retursedel, samt meddela vad du avser returnera. (Vi skickar dessa under vardagar, måndag–fredag.)
Lämna in paketet på ett ombud inom 14 dagar från det att du mottagit din order.
Använd retursedeln och skicka tillbaka paketet enligt instruktionerna.
Returkostnad:
Vid retur via fraktbolag måste du betala både returfrakten och den ursprungliga fraktkostnaden. Dessa belopp dras av från din återbetalning.
Vid retur från annat land ansvarar du själv för hela returfrakten.
Du kan returnera kostnadsfritt i vår fysiska butik.
Observera: Var försiktig när du öppnar och hanterar produkter du eventuellt vill returnera.
Har du frågor? Kontakta oss gärna!
Vänliga hälsningar,
Two Angels
Vill du däremot själv bekosta frakten så tar vi emot returer vi postnord.
Two Angels AB
Vallgatan 34
41116 Göteborg
Sverige
(retur-portot står kunden själv för)
Fyll i retur-formuläret du fått med i paketet & återslut det. Saknar du formulär går det bra med följesedel eller att du skriver en tydlig lapp där ordernummer och dina uppgifter framgår tydligt. Viktigt är att ta med ordernummer. Det är ditt snavar som kund att vi kan se vem avsändaren av returen är.
Du kan självklart använda en annan förpackning för returen med.
Skriv ovanstående adressen på paketets utsida samt användarens adress på baksidan.
Retur-portot står kundens själv för & ansvarar att rätt porto-avgift betalas för returen.
Vi hänvisar att lämna in paketet till närmsta postombud för rätt summa ska betalas.
Du kommer att få ett bekräftelsemail när vi mottagit returen samt en uppdaterad faktura ( detta tar 24h innan klarna uppdaterar)
Frakt köpes på postnord.se eller på ombud. När du väljer frakt finns det olika priser och olika val.
Skicka hem: är det de flesta väljer och det som är billigast. De skickas direkt till oss, viktigt att veta här är att ditt paket då inte är försäkrat. Tänk på att likt att vi är ansvariga på utskick är du ansvarig när du skickar tillbaka.
Rek: Väljer du rek går det super att välja ombud. Då är ditt paket försäkrat och du kan spåra det hela vägen. Observera att vi inte hämtar ut pakten varje dag samt att vi måste få avi för hämtning.
Frimärken: Även frimärken går att använda, dock rekommenderar vi inte detta alternativ. Var tydlig då med att skriva rätt uppgifter samt avsändare utifrån att något blir fel eller att portot är fel! Detta då posten kan neka leverans om du betalat för lite porto och då inte leverera eller att det blir försenat. Tänk också på att frimärken ej går att spåra!
Ej uthämtat paket debiteras med 249kr Har du ej hämtat ut ditt paket och vill att vi skickar om det tillkommer en avgift på 99kr och du måste höra av dig till oss på order@twoangels.se